ヒンドゥー教 インドの宗教

 श्रीमद्भगवद्गीता

प्रथमोऽध्यायः

धृतराष्ट्र उवाच ।

धर्मक्षेत्रे कुरुक्षेत्रे समवेता युयुत्सवः ।

मामकाः पाण्डवाश्चैव किमकुर्वत सञ्जय ॥ १ ॥

सञ्जय उवाच ।

दृष्ट्वा तु पाण्डवानीकं व्यूढं दुर्योधनस्तदा ।

आचार्यमुपसम्गम्य राजा वचनमब्रवीत् ॥ २ ॥

पश्यैतां पाण्डुपुत्राणामाचार्य महतीं चमूम् ।

व्यूढां द्रुपदपुत्रेण तव शिष्येण धीमता ॥ ३ ॥

अत्र शूरा महेष्यासा भीमार्जुनसमा युधि ।

युयुधानो विराटश्च द्रुपदश्च महारथः ॥ ४ ॥

धृष्टकेतुश्चेकितानः काशिराजश्च वीर्यवान् ।

पुरुजित्कुन्तिभोजश्च शैब्यश्च नरपुङ्गवः ॥ ५ ॥

युधामन्युश्च विक्रान्त उत्तमौजाश्च वीर्यवान् ।

सौभद्रो द्रौपदेयाश्च सर्व एव महारथाः ॥ ६ ॥

अस्माकं तु विशिष्टा ये तान्निबोध द्विजोत्तम ।

नायका मम सैन्यस्य संज्ञार्थं तान्ब्रवीमि ते ॥ ७ ॥


 

シュリーマドゥバガヴァドゥギーター

神の詩(バガヴァッド・ギーター)

 

第一章

ドリタラーシュトラ王は(たず)ねました。

聖なる大地、クルの野に、戦わんとて()(しゅう)せるわが殿ばらと、パーンドゥの徒は、何をか なせる、サンジャヤよ。

(11)001

 

サンジャヤは答えました。

ときに、ドゥルヨーダナ王は、パーンドゥ勢の布陣したのを見て、ただちに、師父(:ドローナ)のもとに歩み寄り、次のように申しました。(12)002

 

 

「師よ、ご覧あれ、ドゥルパダの子、御身の(さか)しき教え子により布陣されたる、これなるパーンドゥの子らの大軍を。

(13)003 

 

そなたには、いくさの園でビーマ王、アルジュナ王子にもならぶ、名うての弓取り、猛き武士(もののふ)ユユダーナやヴィラータ王、また大将軍なるドゥルパダ王、(14)004

 

ドリシュタケートゥ、チェーキターナ、勇猛果敢なカーシー国王、プルジット、クンティボージャ、無双の弓取りシビ国王、(15)005

 

剛勇無双のユダーマンユ、勇猛果敢なウッタマウジャス、またスバドラー妃の王子や、ドラウパディー妃の王子たち、いずれも由々しき大将軍なる。(16)006

 

さて、われらがうちの名だたる面々、わが軍勢の将士たち、そを知り給え、最高のバラモンよ。ちなみに、それを御身に告げ申さん。(17)007

                           

श्रीभगवानुवाच ।

シュリーバガヴァーヌヴァーチャ

कुतस्त्वा कश्मलमिदं विषमे समुपास्थितम् ।

クタストゥヴァー カシュマミダム ヴィシャメー サムパースティタム

अनार्यजुष्टमस्वर्ग्यमकीर्तिकरमर्जुन ॥ २ ॥

アナーリャジュスタマスヴァルギャマキールティカラマルジュナ

क्लैब्यं मा स्म गमः पार्थ नैतत्त्वय्युपपद्यते ।

クライビャム マー スマ ガマ パールタ ナイタットゥヴァッユパパデャテー

क्षुद्रं हृदयदौर्बल्यं त्यत्त्वोत्तिष्ठ परन्तप ॥ ३ ॥

クシュドラム フリダヤダウルバリャム テャットゥヴォーッティシュタ パランタパ

 

(せい)なる(かた)(さと)しました。

()(なん)(さい)し、この(おく)()、いず(かた)よりか、

アルジュナよ、そなたのうちに(しょう)()たれる。

そは()(せん)なるもののならい、

(てん)(じょう)(かい)(みちび)かず、()(じょく)をもたらす。(22)049

(めめ)々しきにつく(なか)れ。プリター()(じん)()()よ。

こはそなたにそぐわず。

(いや)しかるべき()(じゃく) (なげう)ち、

()て、(ごう)(ゆう) ()ききの精兵(つわもの)よ。(23)050

 

(क्लैは、原文では別の合成文字表記、以降も合成文字不同)

र्जुन उवाच ।

アルジュナ ウヴァーチャ

नष्टो मोहः स्मृतिर्लब्धा त्वत्प्रसादान्मयाच्युत ।

ナシュトー モーハ スムルティルラブダー トゥヴァトゥプラサーダーンマヤーチュユタ

स्थितोऽस्मि गतसन्देहः करिष्ये वचनं तव ॥ ७३ ॥

スティトースミ ガタサンデーハ カリシュェー ヴァチャナム タヴァ

 

アルジュナ(おう)()(こた)えました。

(まよ)いは()せ、()(おく)は、()(よう)()(めつ)の方よ、

(おん)()()(めぐ)みゆえ、われにより()られたり。

()(めい)()り、われ(かっ)()たり。

(おん)()()(こと)()()たさん。(1873)695] 

 

 

 

 

 

 

 


 

सञ्जय उवाच ।

इत्यहं वासुदेवस्य पार्थस्य च महात्मनः ।

संवादमिममश्रौषमद्भुतं रोमहर्षणम् ॥ ७४ ॥

サンジャヤ ウヴァーチャ

イテャハム ヴァースデーヴァシャ パールタシャ チャ マハートゥマナ

サムヴァーダミママシュラウシャマドゥブタム ローマハルシャナム

व्यासप्रसादाच्छ्रुतवानेतद्गुह्यमहं परम् ।

योगं योगेश्वरात्कृष्णात्साक्षात्कथयतः स्वयम् ॥ ७५ ॥

ヴャーサプラサーダーッチュルタヴァーネータドゥグヒャマハム パラム

ヨーガム ヨーゲーシュヴァラートゥクリシュナートゥサークシャートゥカタヤタ スヴァヤム

राजन्संस्मृत्य संस्मृत्य संवादमिममद्भुतम् ।

केशवार्जुनयोः पुण्यं हृष्यामि च मुहुर्मुहुः ॥ ७६ ॥

ラージャンサムスムリテャ サムスムリテャ サムヴァーダミママドゥブタム

ケーシャヴァールジュナヨー プニャム フリシュャーミ チャ ムフルムフ

तच्च संस्मृत्य संस्मृत्य रूपमत्यद्भुतं हरेः ।

विस्मयो मे महान्राजन्हृष्यामि च पुनः पुनः ॥ ७७ ॥

タッチャ サムスムリテャ サムスムリテャ ルーパマテャドゥブタム ハレー

ヴィスマヨー メー マハーンラージャンフリシュャーミ チャ プナ プナ

यत्र योगेश्वरः कृष्णो यत्र पार्थो धनुर्धरः ।

तत्र श्रीर्विजयो भूतिर्ध्रुवा नीतिर्मतिर्मम ॥ ७८ ॥

ヤトゥラ ヨーゲーシュヴァラ クリシュノー ヤトゥラ パールトー ダヌルダラ

タトゥラ シュリールヴィジャヨー ブーティルドゥルヴァー ニーティルマティルママ

॥ समाप्तं भगवद्गीता ॥

サマープタム バガヴァドゥギーター

サンジャヤ(かた)りました。

 かく、われは、

ヴァースデーヴァプリター()(じん)()(だか)()()の、この()()()え、

(かん)() (あふ)れる(たい)()(みみ)にしたのです。(1874)696] 

 

 ヴィヤーサ(せん)()(めぐ)みにより、

われはこの()(じょう)()()たるヨーガ((おし))を、

不可思議(ヨーガ) (りょく)(しゅ)クリシュナが、(おん)みずから、

直々(じきじき)(かた)(たま)えるのを(ちょう)(もん)したのです。(1875)697] 

 

 さらに、

――(おう)―― (かみ) (うるわ)しき(クリシュナ)アルジュナの、

この思議(しぎ)()えた、(せい)なる(たい)()(おも)()こすごとに、

われは、(さい)(さん)(さい)()

(よろこ)びに(こころ) ()(ふる)えるのです。(1876)698] 

 

また、かのハリ(しん)の、

はなはだ()()(げん)(かい)()姿(すがた)(おも)()こすごと、

――(おう)―― 、われは(おお)いなる(きょう)()(おぼ)え、

つねにあらたな(よろこ)びに((こころ))()(ふる)えるのです。(1877)699] 

 

不可思議(ヨーガ)(りょく)(しゅ)クリシュナ(いま)すところ、

プリター()(じん)()()(()(そう))(ゆみ)()りあるところ、

そこには、(こう)(うん)(しょう)()(はん)(えい)と、

(かく)たる(ただ)しきご(せい)(どう)ありとは、

わが(しん)ずるところです。(1878)700] 

バガヴァッド・ギーター、ここに(かん)(けつ)

 『バガヴァッド・ギーター』全700

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